Комплаєнс — це ефективний інструмент, щоб мінімізувати ризики. Для чого запроваджувати комплаєнс-систему на підприємстві та як добирати фахівців — далі.
Розшифрування терміна
Термін «комплаєнс» (від англ. compliance — відповідність; походить від дієслова to comply — виконувати) тлумачні словники трактують як «дію відповідно до запиту або вказівки; послух» (англ. compliance is an action in accordance with a request or command, obedience). Під «комплаєнсом» розуміємо відповідність певним зовнішнім або внутрішнім вимогам чи нормам.
Комплаєнс — це певні заходи в компанії, які не дають змоги її працівникам порушити закон чи корпоративну етику. Це система заходів управління та контролю в компанії, спрямована попередити та подолати ризики недотримання вимог законодавства, правил, стандартів і рекомендацій, зокрема органів контролю.
Коли йдеться про комплаєнс, відповідність зазвичай стосується аспектів:
- дотримання належних стандартів поведінки на ринку;
- управління конфліктами інтересів;
- справ...