10 секретів ефективного спілкування, або До чого тут хотдог

Персональне і професійне зростання
14 вересня 2023 року
|
1 хвилину Читати

Застосуйте техніки і правила спілкування, щоб почуватися впевнено й ефективно взаємодіяти зі співрозмовниками

user icon
Тетяна Гурковська
старший науковий співробітник Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України, психолог-консультант, Київ

Коли ви спілкуєтеся з кимось і вкладаєте в розмову свій ресурс, а натомість нічого не отримуєте, таке спілкування спустошує, воно неефективне й неконструктивне. Щоб бути ефективними у взаємодії, треба приділити увагу собі й своїм умінням вибудовувати діалог.

Людина має кілька способів взаємодії:

  • вербальне спілкування — за допомогою мовлення;
  • невербальне — за допомогою міміки, жестів, поз і тембру голосу.

На перший погляд, може здатися, що слова передають більшу частину інформації. Однак це не так. Невербальні сигнали можуть виразити справжній стан людини набагато промовистіше, ніж слова. Очі не можуть збрехати, тоді як слова з легкістю.

Зверніть увагу

Іноді взаємодія з людьми може призвести до конфліктних ситуацій і це трапляється саме тоді, коли ви застосовуєте неефективні техніки у спілкуванні:

  • накази, команди;
  • погрози;
  • висміювання;
  • випитування;
  • злі жарти, іронію;
  • догани, звинувачення;
  • повчання;
  • припущення, інтерпретації.

Дізнайтеся, яких простих правил дотримати, щоб с...

add to bookmark this document
print document
download document
Open Chapter
Open All Versions
Download materials
Page search