Щороку в грудні на багатьох підприємствах бухгалтери просять кадровиків порахувати залишки невикористаних відпусток працівників для забезпечення на виплату відпусток (далі — резерв відпусток). Упродовж року до резерву відпусток відраховують кошти, щоб рівномірно розподілити витрати на оплату відпустки між обліковими періодами та забезпечити достовірні показники у фінансовій звітності у відпускний період. Резерв відпусток використовують, коли нараховують відпускні.
Які підприємства створюють
Нормативні документи у сфері бухгалтерського обліку зобов’язують підприємства створювати резерв відпусток станом на 31 грудня. Суму резерву відпусток визначають щомісяця як добуток фактично нарахованої зарплати працівникам і відсотка, який обчислили як відношення річної планової суми на оплату відпусток до загального планового фонду оплати праці з урахуванням відповідної суми відрахувань на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (абз. 2 п. 13 Національного положення (стандарт) бухгалтерськ...