Юридичні особи зобов’язані забезпечити збереженість документів, які зібрали під час своєї діяльності, до проведення експертизи їх цінності (ст. 32 Закону України «Про Національний архівний фонд та архівні установи» вiд 24.12.1993 № 3814-XII). Розглянемо, як діяти, якщо недотримали цієї норми.
Якщо кадрові документи / справи втрачені або знищені, дійте за Порядком проведення експертизи цінності документів — глава 2 розділу V Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Мін’юсту від 18.06.2015 № 1000/5 (далі — Правила № 1000/5).
Керуйтеся алгоритмом.
Обстежте місце зберігання документи / справ до знищення
Під час обстеження дотримайте вимог щодо безпеки працівників і, за наявності, висновків Державної служби України з надзвичайних ситуацій (ДСНС).
Проведіть експертизу цінності документів
Якщо під час експертизи цінності виявили, що документи / с...