Дії роботодавця, якщо втрачені або пошкоджені кадрові документи

Кадрові документи
6 серпня 2025 року
|
1 хвилину Читати

Коли організовуєте діловодство та архівну справу на підприємстві, забезпечте збереження документів. Під час війни особливо важливо знати, як діяти в разі втрати чи пошкодження кадрових документів

user icon
Андрій Дуднік
консультант з обліку та оподаткування, Київ
user icon
Олена Сердюк
провідний експерт з податкового обліку Експертус Головбух Цифрового видавництва Експертус, кандидат економічних наук, Київ
user icon
Олександр Денисенко
член Центральної експертно-перевірної та Нормативно-методичної комісій Державної архівної служби України, експерт з питань діловодства архівної справи, Київ

Юридичні особи зобов’язані забезпечити збереженість документів, які зібрали під час своєї діяльності, до проведення експертизи їх цінності (ст. 32 Закону України «Про Національний архівний фонд та архівні установи» вiд 24.12.1993 № 3814-XII). Розглянемо, як діяти, якщо недотримали цієї норми.

Якщо кадрові документи / справи втрачені або знищені, дійте за Порядком проведення експертизи цінності документів — глава 2 розділу V Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Мін’юсту від 18.06.2015 № 1000/5 (далі — Правила № 1000/5).

Керуйтеся алгоритмом.

Обстежте місце зберігання документи / справ до знищення

Під час обстеження дотримайте вимог щодо безпеки працівників і, за наявності, висновків Державної служби України з надзвичайних ситуацій (ДСНС).

Проведіть експертизу цінності документів

Якщо під час експертизи цінності виявили, що документи / с...

add to bookmark this document
print document
download document
Open Chapter
Open All Versions
Download materials
Page search