Часто працівники кадрових служб залишаються без гарних інструментів для роботи тому, що не знають, як правильно сформулювати потребу, щоб керівник зрозумів.
Я комунікую з керівниками різних рівнів і нерідко бачу здивування в їхніх очах, коли озвучую базові потреби кадровиків їм особисто. Керівники здебільшого думають, що за закритими дверима кабінету кадрової служби все відбувається само собою — «воно там якось працює, і добре». Але може бути й недобре, адже по допомогу кадровики звертаються тоді, коли самостійно розв’язати робочу ситуацію вже несила.
А тепер — до справи! Тримайте настанови, як правильно попросити, щоб не відмовили.
Проаналізуйте потреби та цілі
Насамперед чітко й конкретно сформулюйте свої потреби. Керівники не витрачатимуть часу на те, чого вони не розуміють.
Зазвичай керівники:
- думають про компанію в довгостроковій перспективі;
- мають детальний і чіткий план своїх дій і бюджет на них;
- розуміють, що потреби є, і вони зростають.
Тому ваша потреба має відповідати, або хоч здаватися такою, що відповідає цим критеріям. Сформулюйте потребу так, щоб вона була логічною та вписувалася в карту реальності керівника.
Формулювання потреби
«Те, що нам потрібно для відділу кадрів, буде корисно не лише в короткостроковій перспективі, а і в довгостроковій, адже ми отримуємо _____ та _____. Я впевнений, що ми не вийдемо за рамки бюджету, якщо хоча б спробуємо на короткий період. Зараз як ніколи потреби в ______ зростають і це вже переходить з розділу «Було б добре це мати» до розділу «Необхідно для роботи».
Підставте сюди будь-що:
- передплату на систему «Експертус Кадри»;
- відпустку;
- навчання;
- помічника тощо.
Золоте правило:
якщо ви нічого не кажете = вас все влаштовує. Не скажете — не отримаєте
Підготуйтеся до розмови
Розглянемо ситуацію, коли ви хочете поговорити з директором про передплату системи «Експертус Кадри». Керівник охочіше піде вам назустріч, якщо його плани збігатимуться з вашими. Для цього заздалегідь дайте відповідь на декілька запитань.
Отже, перед тим як розмовляти з керівником, підготуйтесь, як відповідатимете на ці запитання. Це головне.
Правильно комунікуйте
Керівники дуже зайняті, тому хочуть витрачати свій час ефективно. Тож і ваша розмова має бути такою. Чітка структура та бетонна логіка в аргументах — запорука успіху.
Правильно формулюйте цілі та очікування. Активно слухайте та ставтеся з розумінням.
Активне слухання — одна з основ ефективної комунікації. Воно допомагає краще розуміти позицію співрозмовника, що робить діалог глибшим і результативнішим. Скористайтеся порадами з Таблиці.
Вісім секретів успіху в комунікації з керівником
Тактика | Порада | Приклад |
Конкретність | Уникайте узагальнень і неоднозначних висловів. Коли ви презентуєте керівнику свою ідею, чітко формулюйте, що саме ви очікуєте та який результат прагнете отримати | Я пропоную придбати передплату на професійну кадрову систему на пів року. Це дасть змогу підвищити ефективність нашої роботи й не припускатися помилок як мінімум протягом наступних шести місяців попри будь-які зміни в законах |
Метод «Sandwich/Гамбургер» | Позитив — критика — позитив. Починайте розмову з позитивних аспектів або компліментів, потім плавно переходьте до критики / проблеми й закінчуйте знову позитивом | Я бачу значний прогрес у навчанні працівників відділу кадрів з військового обліку. Але вони все одно відчувають труднощі через нестачу глибшої інформації та консультацій експертів, адже законодавство не дає відповіді на всі запитання. Якби ми запустили додаткову навчальну програму, це б підсилило ефективність нашого відділу в бронюва... |
