Як отримати потрібне від керівника. Стратегії успішної комунікації для кадровиків

Персональне і професійне зростання
13 грудня 2024 року
|
3 хвилини Читати

Хочете щось попросити в директора, але не знаєте, з якого боку підступитися? Застосуйте поради, щоб отримати бажане «так». Збережіть таблицю про вісім секретів ефективного спілкування

user icon
Євгеній Курцев
незалежний експерт, Київ

Часто працівники кадрових служб залишаються без гарних інструментів для роботи тому, що не знають, як правильно сформулювати потребу, щоб керівник зрозумів.

Я комунікую з керівниками різних рівнів і нерідко бачу здивування в їхніх очах, коли озвучую базові потреби кадровиків їм особисто. Керівники здебільшого думають, що за закритими дверима кабінету кад­рової служби все відбувається само собою — «воно там якось працює, і добре». Але може бути й недобре, адже по допомогу кадровики звертаються тоді, коли самостійно розв’язати робочу ситуацію вже несила.

А тепер — до справи! Тримайте настанови, як правильно попросити, щоб не відмовили.

Проаналізуйте потреби та цілі

Насамперед чітко й конкретно сформулюйте свої потреби. Керівники не витрачатимуть часу на те, чого вони не розуміють.

Зазвичай керівники:

  • думають про компанію в довгостроковій перспективі;
  • мають детальний і чіткий план своїх дій і бюджет на них;
  • розуміють, що потреби є, і вони зростають.

Тому ваша потреба має відповідати, або хоч здаватися такою, що відповідає цим критеріям. Сформулюйте потребу так, щоб вона була логічною та вписувалася в карту реальності керівника.

Приклад

Формулювання потреби

«Те, що нам потрібно для відділу кадрів, буде корисно не лише в короткостроковій перспективі, а і в довгостроковій, адже ми отримуємо _____ та _____. Я впевнений, що ми не вийдемо за рамки бюджету, якщо хоча б спробуємо на короткий період. Зараз як ніколи потреби в ______ зростають і це вже переходить з розділу «Було б доб­ре це мати» до розділу «Необхідно для роботи».

Підставте сюди будь-що:

  • передплату на систему «Експертус Кадри»;
  • відпустку;
  • навчання;
  • помічника тощо.
Зверніть увагу

Золоте правило:

якщо ви нічого не кажете = вас все влаштовує. Не скажете — не отримаєте

Підготуйтеся до розмови

Розглянемо ситуацію, коли ви хочете поговорити з директором про передплату системи «Експертус Кадри». Керівник охочіше піде вам назустріч, якщо його плани збігатимуться з вашими. Для цього заздалегідь дайте відповідь на декілька запитань.

Отже, перед тим як розмовляти з керівником, підготуйтесь, як відповідатимете на ці запитання. Це головне.

Скачати пам’ятку >>

Правильно комунікуйте

Керівники дуже зайняті, тому хочуть витрачати свій час ефективно. Тож і ваша розмова має бути такою. Чітка структура та бетонна логіка в аргументах — запорука успіху.

Правильно формулюйте цілі та очікування. Активно слухайте та ставтеся з розумінням.

Активне слухання — одна з основ ефективної комунікації. Воно допомагає краще розуміти позицію співрозмовника, що робить діалог глибшим і результативнішим. Скористайтеся порадами з Таблиці.

Вісім секретів успіху в комунікації з керівником

Тактика

Порада

Приклад

Конкретність

Уникайте узагальнень і неоднозначних висловів. Коли ви презентуєте керівнику свою ідею, чітко формулюйте, що саме ви очікуєте та який результат прагнете отримати

Я пропоную придбати передплату на професійну кадрову систему на пів року. Це дасть змогу підвищити ефективність нашої роботи й не припускатися помилок як мінімум протягом наступних шести місяців попри будь-які зміни в законах

Метод «Sandwich/Гамбургер»

Позитив — критика — позитив. Починайте розмову з позитивних аспектів або компліментів, потім плавно переходьте до критики / проблеми й закінчуйте знову позитивом

Я бачу значний прогрес у навчанні працівників відділу кадрів з військового обліку. Але вони все одно відчувають труднощі через нестачу глибшої інформації та консультацій експертів, адже законодавство не дає відповіді на всі запитання. Якби ми запустили додаткову навчальну програму, це б підсилило ефективність нашого відділу в бронюва...