Головне правило вдалих перемовин — відокремлювати людей від проблем. Учасники перемовин мають пам’ятати, що їх завдання — перемогти обговорювану проблему, а не одне одного. Та бувають ситуації, коли це правило не працює. Є люди, з якими неможливо домовитися, ліпше не витрачати на них час. Розповімо про кого йдеться.
Тип 1. Співрозмовник, який ніколи не буває задоволений
Щоб ви не запропонували, такі люди все одно підбурюватимуть до конфлікту. Вони то провокуватимуть вас, то поступатимуться. Так триватиме безкінечно, а перемовини завершаться нічим. Джим Кемп, автор книги «Спочатку скажіть «ні». Секрети професіональних перемовників», радить ніколи не витрачати сили дарма. Будь-які перемовини вимагають часу, фінансів та емоцій. Коли вклад виявляється завеликим, здавати позиції зовсім не хочеться. Перемовник думає приблизно так: «Я вже так багато вклав у цю справу, що повинен отримати бодай щось». Така позиція призводить до невдалих рішень.
Щоби не потрапити в пастку витрачених дарма зуси...