Для чого потрібні займенники? Вони рятують від повторів, пов’язують речення між собою, тобто допомагають нам спілкуватися. Але за умови, що вжиті вони грамотно й не ображають співрозмовника.
Інколи через займенники може стати соромно. Усе тому, що вони тісно пов’язані з етикетом. Своєю манерою спілкування керівник підприємства задає тон усьому колективу. Тож важливо знати особливості ділового мовлення, де займенники відіграють не останню роль. Правильно вжиті, вони нададуть мовленню ноток ввічливості, поваги та доброзичливості.
Займенники я і ми — скромні
Ці займенники в офіційно-діловому стилі нечасті гості. Якщо ви говорите від імені підприємства, колективу, то використовуйте займенник ми, але не я. У писемному мовленні займенник я вживайте лише в особистих ділових документах (автобіографія, доручення), а в інших — уникайте його.
Як правило, особу у вислові можна зрозуміти з форми дієслова. Тому розпорядження й накази розпочинають дієсловом першої особи однини: Наказую; Пропоную.